lördag 15 juli 2017

Händelserika dagar!

Börjar med denba otroligt läckra bild från kolonin som maken tog.

Här har det varit några händelserika dygn.
I Torsdagskväll när jag kom hem från kolonin. Blev hämtad av maken eftersom jag hade tid på vårdcentralen 13.30 igår.
Och vad upptäcker sonen då på kvällen. Hans cykel har blivit stulen från cykelstället precis utanför vår terass! Så trist eftersom alla vet hur roligt det är att ha och göra med f-bolag.
Men vet ni va??! 
Jag lyckades få en så himla trevlig kvinna på telefon som skötte allt på bästa tänkbara sätt.
Blev faktiskt lite chockad efter allt man hört om försäkringsbolag och cyklar.
Utan att varken behöva skicka in kvitto eller styrka inköpsdatum så satte hon in en bra summa på kontot. Och efterson sonen ändå hade tänkt sälja cykeln så gjorde det inte så mycket att den blev stulen nu när han ändå fick ut en så pass bra summa. Det ni!! Det finns en och annan vettig person som arbetar på försäkringsbolag!

För er som har mig på Instagram så är följande händelser ingen nyhet. Men här kommer lite mer utförligt vad som hände igår!

Dom här två små raringarna fick uppleva nått helt nytt! Efter att ha prövat nästan allt man kan för plantar fasciit/hälsporre så bestämde jag mig för att prova det sista! Kortisonsprutor!!! Och JA, det gjorde ont. Och nu efteråt är det lite svullet och känns en del när jag går. Men det är ju iofs bra eftersom jag inte ska/får belasta alls 48 timmar efter.
Hur lätt är det??!! 
Men hittills har jag varit ganska duktig på att sitta still. Eller nja.... Inte helt kanske.

Robin tog sitt moppekörkort för snart en månad sen!

och glider nu omkring på denna hela dagarna.

 Vilken lycka att få ha en egen moppe! Och han åker mer än gärna och handlar och hjälper oss andra med ärenden.

Igår skulle vi passa på att handla inför helgen.
Det var helt enkelt tvunget oavsett mina fötter.
Men för att spara tid så skulle han skjutsa mig till kungens kurva så att jag skulle hinna handla klart allt innan maken kom efter jobbet och hämtade upp mig och alla kassar.

Det var ganska blött eftersom det precis hade kommit en regnskur.
Och självklart är man inte helt klar på allt som kan hända så kort tid efter ett nytt körkort som man får efter bara några timmars övning. 
Helt vansinnigt tycker jag!!!

Och självklart händer det som INTE får hända.
I den största rondellen innan infarten till IKEA så kör vi omkull. Mitt i rondellen. 
Som tur är gick allt, under omständigheterna, bra. Robin slog tyvärr upp både knän och armbågar. Men inget allvarligt.
Moppen fick så klart några smällar som behöver åtgärdas. Men jag klarade mig utan en enda skråma! Och efter en stund kunde vi starta moppen igen och åka därifrån. 
Som alla vet kör ju folk inte direkt lugnt i rondeller. Så jag är otroligt lättad. Vi hade lika gärna kunnat bli påkörda bakifrån när vi körde omkull. Hur månda bilar tror ni stannade för att hjälpa?
INTE EN ENDA!!!
En man vevade ner rutan och frågade när vi kommit upp på fötter igen och fått bort moppen åt sidan. Så dags då!
Förövrigt fick vi klara oss helt själva. 

Det tog några timmar innan chocken släppte för oss båda. Och handlingen blev väl inte den mest planerade. Men det viktigaste är att ingen blev skadad! 

Nu hoppas jag att resten av helgen blir lugn och skön!

Ha en jätte fin Lördag allihopa!
Kram 
Susanne

22 kommentarer:

  1. Verkligen tur att det inte hände en värre olycka ! Folk är absolut inte hjälpsamma numera. Hoppas dina fötter blir bra nu! Njut av sommaren😎

    SvaraRadera
  2. Första bilden är ju bara helt magisk! Så himla fin!
    Tur att ni klarade er bra ur vurpan, dåligt att ingen stannade och kollade läget med er på en gång. Var nu rädd om dina fötter. Ha det så sköt på kolonin och det är för sorgligt at folk inte kan skilja på ditt och mitt. Kram

    SvaraRadera
  3. SÅ himla skönt att det gick så pass bra som det gjorde ändå! Hoppas inte sonen drar sig för att köra igen.
    Och hälarna? Sporrade kortisonet dem att sköta sig? ;) (kunde inte låta bli)
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Nämen, nu blev det väl änna lite väl mycket??
    Änglavakt, det hade ni. Och megatur.

    Lycka till med dina fötter! Jag har haft det besvärligt med mina i några år. Har haft inlägg och fått acceptera att det är svårt med finskor och högklackat går inte. Men kommit på att det numera finns bra skomärken, som funkar utan inlägg. På mig gör ECCO susen.
    Kram 💚

    SvaraRadera
  5. Ja, det var ju inte direkt en höjdarvecka om man säger så. Det viktigaste är dock att ni är oskadda eller så gott som iaf. Osis dock att den fina nya scootern fick sig en smäll. Antar att sonen kanske övar och tränar lite körning på "lugna" ställen ett tag framöver. Det skulle jag rekommendera iaf.

    Skönt att du fick prata med en vettig person hos försäkringsbolaget, de växer nog inte på träden om man så säger.

    Hoppas kortisonsprutan hjälper. Fick själv en sådan i min axel för några år sedan och den har verkligen gjort susen - sprutan alltså, inte axeln;-)

    SvaraRadera
  6. Men oj vilken dramatik! Skönt att allting gått bra! Dessutom fantastiskt att ni fick pengar tillbaka för cykeln. Vi har blivit bestulna på våra båda cyklar, men fick inget ...

    SvaraRadera
  7. Fy så hemskt! Det känns som ett väldigt trafikerat ställe där.....usch.
    Lycka till med hälarna nu, vet att det där kan vara jobbigt och drygt.

    SvaraRadera
  8. Skönt att ni klarade er så bra som ni gjorde där i rondellen för man är ganska oskyddad på en moppe. Händelserika dagar, minst sagt. Men nu måste det ju bara bli bättre. Visst!
    Önskar er en fin söndag och en lugn sådan.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Som alltid gäller det att träffa rätt person, vare sig det gäller försäkringsbolag eller annat. Visst blir man glad när man träffat en sådan.

    Otäckt äventyr där i rondellen. Tråkigt att behöva tänka på alla medtrafikanter som fullblodsegoister.

    SvaraRadera
  10. Tur i oturen med cykeln! Skönt att det löste sig men ingen kul händelse i rondellen, kunnat sluta illa och sorgligt att inga stannar...rent bedrövligt!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  11. Tur att det inte blev några större men efter omkullkörningen - ofattbart att ingen var beredd att hjälpa er! Lycka är när försäkringsbolaget funkar som man önskar - alltså utan en massa tjafs!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ojjj, det var riktigt händelserika dagar.

    SvaraRadera
  13. *klappklapp* till makens bild på den lilla humlan(? eller geting). Underbar bild.
    Ha det bäst, sötis.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Kul att se dig på bloggen igen ;))...det är inte alla som uppdaterar så mycket nu för tiden...men än så länge hänger jag med också, hihi...såå jättefin bild maken tagit !!...och mycket har hänt hos dej !
    Du får väl titta in till mej nu, det skulle vara kul !
    Kram på dej !




    SvaraRadera
  15. Bilden är fantastisk! Den kan din man vara riktigt stolt över ,-)
    Så trist att cykeln blev stulen! Men tyvärr vanligt, cyklar är ju dyra, bra att du fick en kvinna som tog hand om det hela på ett mycket bra sätt! ,-)
    När nu cykeln skulle säljas var det tur att en bra summa pengar kom.
    Men vilken olycka tur att det gick bra men så himla dåligt att ingen brydde sig när ni behövde hjälp!
    Mannen frågade ju , kanske ifall någon var chockad även om ni var på benen och moppen borta från vägen.
    Grattis till sonen, ler när jag läser att han gärna gör ärenden förstår att det är roligare med en moppe att åka på.
    Ha det jättefint och hoppas dina fötter blir bra nu ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  16. Kramar kommer här från mej....ha en fortsatt underbar sommar!!! ♥

    SvaraRadera
  17. Men så fin bild! Njut nu av sommaren :D

    Kram

    SvaraRadera
  18. Det finns alltso vettigt folk på försäkringsbolag haha. Bra detdär.

    Härligt med körkortet. Förstår han är ute å åker mycket nu.

    STOR KRAM å vi syns på instagram

    SvaraRadera
  19. Herrejösses, kunde gått illa det där...tur det gick bra.
    Tycker nog som alla andra, lite hjälp kunde ni väl fått?
    Men folk har väl inte tid...eller så ids de inte :(

    Skönt med försäkringsbolaget där...har inte nyttjat nån försäkring här under åren, har ju inte behövt...helt ok det med ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  20. I love the blog post, and you helped me make such a fun card with it!
    หนังไทย

    SvaraRadera
  21. I'am glad to read the whole content of this blog and am very excited,Thank you for sharing good topic.

    ดูหนัง

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!