onsdag 12 oktober 2016

Intressanta saker med hem i påsen.

Ledig onsdag och den tillbringades först med att läsa ut Springfloden. Så imorgon bär det av till biblioteket för att låna nästa i serien....
Men nu till överskriften. 
På onsdagar åker jag och maken alltid och veckohandlar. 
Och idag kom det med lite, för årstiden, ovanliga godsaker.
Julmust så klart. Vet att sonen älskar det så en flaska fick naturligtvis följa med hem.
Men inte nog med det.
Jag smet in på systembolaget och köpte hem en flaska glögg också. Och ja, ni ser rätt. Det ligger en lussekatt där också. Fick med mig prover hem från jobbet. Känner mig jätte busig idag! :)

Trevlig fortsättning på kvällen allihopa!

Kram
Susanne 

12 kommentarer:

  1. Är precis som Ezter inte ett dugg frestad, men roligt är att även jag tog ett kort på lussekatterna hos den lokala ICA. Å jag som försökt förtvivlat att förtränga att det snart är jul;-)

    SvaraRadera
  2. Jag är heller inte frostat, gillar inget - eventuellt lussekatter men d måste den vara något
    extra. 🎅 :)

    Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Jag är heller inte frostat, gillar inget - eventuellt lussekatter men d måste den vara något
    extra. 🎅 :)

    Kram ❤

    SvaraRadera
  4. Jag gillar varken julmust eller glögg men en saffransbulle och ett glas kall mjölk tackar jag inte nej till!

    Kram

    SvaraRadera
  5. JUlkänsla redan ,-)))
    Ja dom börjar tidigare o tidigare, julmust är jättegott!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Bara pepparkakorna som saknas ;) Känns väl lite tidigt men gillar man det så smakar det ju lika bra när som. Själv gillar jag inget av det där. Glögg gillar jag om det har nån god smak men inte vanliga glöggsmaken. Helst alkoholfria hallon-lakrits-glöggen.
    Däremot börjar det bli dags att göra julmaten som ska in i frysen. Och tänka på julklappar...

    SvaraRadera
  7. Näe ... vill inte ens tänka på att julen närmar sig! Tur att man får göra som man vill :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nu är du ute i god tid må jag säga.... nä, här blir inga lussekatter eller glögg förrän till advent =) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, det var busigt. Glögg kan vara bra att värma upp sig med när höstvindarna viner, men resten får allt vänta. Julmust dricker jag inte alls, men en saffransbulle till kaffet går bra.

    SvaraRadera
  10. Men? Inte jul allaredan väl? Det var ju juli alldeles nyssens ju... :-)

    SvaraRadera
  11. Jag och dottern var och handlade idag och vi fick med både julmat och pepparkakor �� kunde inte låta bli. Det är ju så gott. Kramar

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!