måndag 26 september 2016

Tacksamhet - Reflektion

Då var det Måndag IGEN!
Nu rusar veckorna förbi. 
Förra veckan låg jag tyvärr hemma sjuk men trots det finns det mycket att vara tacksam över vilket härliga Eva påminner mig om varje måndag genom hennes tacksamhetsutmaning på hennes blogg.
Under den här bilden återkommer, varje måndag, det jag är extra tacksam över från veckan som gått. Det kan vara både små och stora saker. Det viktiga är att reflektera över och lyfta fram mina ljuspunkter. Det jag är extra tacksam över från veckan som gått är följande:

  • Tända ljus i höstmörkret
  • Mysig spelkväll med barnen
  • Besök av bästa väninnan hela två ggr
  • Inre lugn
  • Ny vacker vas och blommor
  • Sociala medier som sällskap när man ligger hemma
  • Frysen full av bullar
  • Insikter 
  • Fortsatt värme 
  • Krypa ner under täcket när man är frusen
  • En hel veckas vila för fossingarna 
  • Omtänksamma barn
  • Färskpressad äppeljuice
  • Matrester
Idag kommer maken hem från München och då är hela familjen samlad igen. Precis som jag vill ha det! ❤

Ha nu en riktigt fin kväll!

Kram
Susanne 

10 kommentarer:

  1. Du är så positiv trots att du varit riktigt sjuk hela veckan och det tror jag är helande och att man måt bra av.
    Du har helt klart gjort det bästa av att vara dålig.
    En fin lista som innehåller det mesta.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Du är duktig på att hitta ljuspunkter i tillvaron.
    Ha en bra vecka med familjen samlad!

    SvaraRadera
  3. Fastnar mest på fortsatt värme. Jag menar 20 grader i solen idag, helt otroligt!
    Den nya vackra vasen och blommorna visade du ju. Tror att mannen din kommer att uppskatta din ommöblering och uppiffning. Ja, sociala medier som sällskap när man ligger hemma är nästan i klass med en god bok;-)

    SvaraRadera
  4. Det ligger ett lugn över din lista - det tar jag till mig :)
    Tack!
    Hoppas din vecka blir en bra vecka med mycket krya på!

    SvaraRadera
  5. Att ha hela flocken samlad betyder mycket!

    SvaraRadera
  6. Så fint �� Det finns så mycket att vara tacksam för �� Tända ljus i höstmörkret glömmer man liksom bort... Det ska det bli ändring på ��

    SvaraRadera
  7. Hoppas du kryat på dig ordentlig och kan se fram emot en fin vecka!
    Du har hittat mångt och mycket att vara tacksam för trots att du var sjuk :) Fint!
    Fastnar lite extra för Inre Lugn och Frysen full av bullar :)
    Fint att familjen blir samlad idag!
    Ha en jättefin vecka!

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!