måndag 19 september 2016

Tacksamhet och reflektion!

Idag ligger jag hemma totalt däckad av förkylningen som knackade på i lördags.
Därav inget skyltinlägg igår heller tyvärr.

Men nu är det måndag och dags att titta tillbaka på föregående vecka. 

Under den här bilden återkommer, varje måndag, det jag är extra tacksam över från veckan som gått. Det kan vara både små och stora saker. Det viktiga är att reflektera över och lyfta fram mina ljuspunkter. Det jag är extra tacksam över från veckan som gått är följande:

  • Fortsatt varmt och soligt
  • En härlig ledig dag på terassen med en bra bok
  • Nytt gott vin
  • Bra vecka på jobbet
  • Starka barn som bär tvätten
  • HBO
  • Skön solstol 
  • Njuta av äkta spansk pata negra medköpt från Barcelona
  • Markis 
  • Citodon som gör att jag klarar av att jobba heltid
  • Massageboll till fötterna
  • Fotmassage av maken
  • Ligga sked i soffan tillsammans
  • Massa nya boktips av er underbara bloggvänner 
Och som alltid hittar ni fler som delar sina listor hos finaste Eva



Ha en jätte fin Måndag!
kram
Susanne 

13 kommentarer:


  1. Vilken grymt fin bild.

    Krya på dig och kram ♥

    SvaraRadera
  2. Som vanligt hittar du många guldkorn - härligt! :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt blandad lista med tacksamhet - och fin bild!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig vännen! Jag har själv varit förkyld och den har äntligen släppt. Hoppas din går över fort!
    Fina saker på listan! Men tänk på fossingarna, ta det lugnt så det inte blir värre.
    Måste fråga vad du menade med förbjudet att så gräs. Hur kan det var förbjudet? Att så gräs på sin egen tomt måste man väl få göra? Skumt!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😂😂😂 nu blev det ännu roligare!!!
      Jag skojade om marijuana...gräs...du vet! 😉
      Det får man INTE göra! 😙

      Radera
    2. Haha! Tänk vad fel det kan bli 😃. Jag som googlade, satt och läste på länsstyrelsens sida mm. Haha! Nej sånt gräs aktar jag mig för! Såklart jag hälsar till våra kära bloggvänner. Kram ❤

      Radera
  5. Ledig dag på terrassen i en skön solstol - ja, det är himmelriket med tanke på sommaren vi fortfarande har.

    Osis med förkylning. Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  6. Bra gjort att plocka fram alla ljuspunkter mitt i förkylningseländet. Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Trots att du är dålig har du så många positiva tankar att lista och mycket trevligt har hänt.
    Och viss mår man bättre av att tänka positivt.
    Kram och krya på dig.

    SvaraRadera
  8. Massageboll låter bra! Kanske jag skulle prova!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!