måndag 11 juli 2016

Tacksamhet och reflektion!

Som en fortsättning på förra inlägget måste jag bara tillägga att vi köpte pizzan trots prisfelet. Och sa inget heller. Det glömdes bort när vi stod i kassan.  Jag har ju själv samma yrke och är nog en av de mest överseende kunder som finns.
Känner liksom att det finns värre saker att tjafsa om. Om man nu måste det överhuvudtaget. Däremot är det roligt att sätta dit dom här på bloggen! 😂

Men nu till betydligt viktigare och roligare saker!
Under den här bilden återkommer, varje måndag, det jag är extra tacksam över från veckan som gått! Det kan vara både små och stora saker. Det viktiga är att reflektera över och lyfta fram mina ljuspunkter! Det jag är extra tacksam över från veckan som gått är följande:


  • Sol, sol och mera sol!
  • Fått hem yngsta sonen igen.
  • Mumsa på egna bär från trädgården.
  • Stressfria dagar på jobbet.
  • Böcker. 
  • Semesterplaner.
  • Kärfar hemma igen och välbehållen från sin långsegling.
  • Syskon som saknat varann.
Hos Eva kan ni läsa vad hon och många andra är tacksamma över!

Och nu till nått annat helt galet ( och lite roligt ).

En av mina arbetskamrater hade möhippa i lördags. Ett av uppdragen hon fick var att gå och tigga pengar inne i stan. Minns inte riktigt var nånstans. Strunt samma. När hon går där och är lite lagom på lyset och tigger av omkringvandrande människor så får hon ilskna blickar av dom "riktiga" tiggarna i närheten. Sen dröjde det inte länge innan "arbetskoordinatorn" kom och tänkte köra iväg henne. Dock upptäckte en av väninnorna missnöjet och avbröt uppdraget innan det slutade illa.
Trodde hon verkligen att hon skulle kunna komma där och börja jobba utan att först få godkänt av ledningsgruppen?! 😂😂😂

Vet att detta är en känsligt ämne för många. Men ni måste ändå erkänna att det var ganska roligt! Det tyckte i alla fall jag med min humor!

Kram
Susanne


20 kommentarer:

  1. Vad gäller pizzorna så hade jag troligen redan glömt den minimala prisskillnaden vid kassan. Ogillar folk som kollar kvitton och ställer sig i vägen för nästa kund i kassakön.
    I din lista fastnar jag helt klart på solen och böckerna - en perfekt kombination enligt mig:-)
    Möhippa som tiggerska. Det var modigt. Tycker som du att det var roligt. Hoppas någon filmade "arbetskoordinatorn" - bildbevis du vet;-)

    SvaraRadera
  2. Ännu en bra vecka att lägga till handlingarna.
    Sol, sol och mera sol verkar det dock bli sparsamt med den närmaste veckan. Men, det finns säkert annat att glädjas åt.

    SvaraRadera
  3. Visst vi kan se det så men jag tycker det är bedrövligt att de ska sitta hos oss och tigga. Det förvånar mig inte om våra egna pensionärer snart sätter sig där med för vad ska de leva av??.Jag lever av hallon just nu.hihi.
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera

  4. Tycker hon fick en kul men också ett litet hotfullt uppdrag som tiggerska...😁😁😁

    Kram ❤

    SvaraRadera
  5. Oj....vilket farligt uppdrag haha. Nåväl......apropå tiggarna, så här några a-lagare ställt sig sida vid sida med tiggaren vid entrén på Systembolaget här hemma hos mig. Det står på skylten..."hjälp en svensk stackare". Dom är inte glada tiggare.
    Nä synd att det ska behöva förekomma tiggeri.

    Härlig tacksamlista.
    Stor kram till fina dig

    SvaraRadera
  6. Så himla bra detta att lyfta fram vad man är tacksam över! Vi är tacksamma över att vi ska resa på en spännande resa till Tjeckien imorgon! Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Aha en krona dyrare ,-)))
    Ett passa på pris för affären ,-))
    Jag tycker oxå att tiggeriet var roligt! ,-))))
    Härligt att Kärfar (härligt ord) är hemma från långseglingen, man vet inte vad som händer ute till sjöss ,-)
    Härligt med din tacksamhetslista, det finns mycket att vara glad äver.
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  8. Visst var det lite kul med tiggarna :) Men det var nog klokt av dem att gå innan det blev värre. Semesterplaner, kul! Vart åker ni? Mysigt att ni fått hem sonen. Och kärfar, så skönt att han är hemma igen!! Fortsätt att inte stressa och mumsa bär. Ta hand om dig själv o dina fötter. Kraaam

    SvaraRadera
  9. Vad mycket fint som hänt under veckan!
    Tycker också att ordet kärfar är så fint.
    En bra vecka igen! Härligt! Och så skönt att du kan jobba och inte vara stressad över det onda-
    Jag tycker tiggeriet var roligt, men säkert klokat att stoppa i god tid...Man vet aldrig.
    Snart semester och klart dte blir skönt. Jag tillhör ju dem som gärna semestrar här hemma sommartid men vi ska ge oss iväg några dagar då och då. Och jag var iväg norrut i helgen. Jobb, men väldigt trevligt.
    Önskar dig en bra vecka.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Så, det är h os dig solen har varit ;) hoppas du njöt åt oss alla ;)
    Möhippa - betyder bröllop alldeles snart :) Kul! Bröllop blir man glad av!
    Önskar dig fortsatt sol och många fina dagar!

    SvaraRadera
  11. Haha, tur att den blivande bruden inte moppsade upp sig ;)

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint det ändå finnas att fokusera på!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Haha! Ja, det kan vara vådligt att klampa in i andras revir... :-)

    Mycket att glädjas åt - härligt att lyfta fram dom grejerna :-)

    SvaraRadera
  14. Inte så dumt att tänka efter allt som är bra i livet. Det kan lätt bli lite gnälligt ibland.
    Möhippor kan vara roliga fast inte alltid för den blivande bruden som ofta får
    i uppdrag att göra "saker".
    Jaså tiggarna har sina revir. Efter som de sitter och tigger så måste det löna sig. Där jag handlar sitter en rätt ung kvinna med foto av sina fyra barn. Hon
    får mina växelpengar men oftast inget. Man handlar med kort.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  15. En fin och tänkvärd tacksamhetslista!
    Jag är tacksam över varje dag som jag får slå upp mina blå!

    Vilket modigt uppdrag att klä ut sig till tiggerska. Känsligt! Men på tal om tiggare, så har det kommit en kille utanför Willys, som är riktigt charmig och säger inte bara hej, utan frågar, hur är läget och flirtar lite, haha.

    Onsdagskram ♥

    SvaraRadera
  16. Haha.. fan ta en om man klampar in på nåns revir ;) Jadu, jag vet inte vad jag ska säga om tiggeriet. Hur vore det om hade en lista på vilka jobb dom sökt hos AF istället för bild på handikappade barn allihopa. Då tror jag att jag hade kunnat ge ibland. Jag kanske tänker fel. Men jag kan inte hjälpa alla världens fattiga människor, så är det bara. Jag har varit fadder åt en flicka i Afrika. Det ligger mig närmare hjärtat.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  17. Ja det var modigt att vara tiggerska för ett litet tag ;))
    Härlig lista som vanligt ;))
    Hoppas du har det bra i sommarlandet !
    "Varm" kram bia

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!