måndag 13 juni 2016

Tacksamhet och reflektion.

Idag går tankarna främst till alla drabbade i Orlando. Att vi lever i en värld där det fortfarande inte är accepterat av alla att vi är olika gör riktigt ont.
Varför är det så viktigt för vissa att alla ska tycka och känna likadant?
Det är ju olikheterna i oss alla som gör oss UNIKA.
"Hat är den inskränkta hjärnans fängslande galler! "

Nu har den första knoppen slagit ut på mina nyinköpta rosor. 
Sorten heter La Paloma. Otroligt vacker och svagt doftande. Synd bara att inte solen sken när jag tog kortet. 

Vet ni?
Idag ska jag jobba.  Men jag ska bara arbeta 25% och sitta still i kassan. Och det ska jag prova att göra nu i två veckor Mån-tis. Onsdagar gör jag ju min behandling och då är det sträng vila efteråt och Tors-Fred.

Men först är det dags för det här!

Under den här bilden återkommer, varje måndag, det jag är extra tacksam över från veckan som gått! Det kan vara både små och stora saker. Det viktiga är att reflektera över och lyfta fram mina ljuspunkter! Det jag är extra tacksam över från veckan som gått är följande:
  • Sommarlov för barnen
  • Uppskattad textsamling på avslutningen
  • UNIK
  • Bra handläggare på f-kassan
  • Firande
  • Goda middagar
  • Spontanitet 
  • Två behandlingar avklarade 
  • Euro 2016
  • Solig och trevlig nationaldag. 
  • Utslagna rosor 
Tack finaste Eva! Just idag känns det extra viktigt att vara tacksam.

Kram
Susanne 


17 kommentarer:

  1. Varför detta hat?
    Hoppas att din handläggare på f-kassan läser detta. Det är inte ofta någon där får beröm.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra när du ska jobba och att du inte får ont!
    Och rosor är verkligen en vacker blomma!
    Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dina behandlingar ger effekt!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Olikheter är viktigt att det finns tycker jag!
    Regndroppar förhöjer rosen!

    SvaraRadera
  5. Kul att du ska börja jobba igen. Tror du ser verkligen framemot det!

    Dådet i Orlando är fruktansvärt och lika hemskt som det som hände i Paris i november. Vilken värld lever vi i - egentligen...

    På din lista fastnar jag såklart på Euro 2016, men det förstod du ju;-)

    SvaraRadera
  6. Ja, det är ofattbart det som hänt i Orlando, jag förstår inte?!
    Din tacksamhetslista låter som en toppenlista! Lycka till på jobbet,och håller tummarna för dina behandlingar!!
    Väldigt fin ros på bilden ;-) KRAM

    SvaraRadera

  7. Vacker ros.. 🌹
    Det är fruktansvärt det som skett, så onödigt och så många liv som gått förlorat å så många
    sörjande. 😢

    Kram ❤

    SvaraRadera

  8. Vacker ros.. 🌹
    Det är fruktansvärt det som skett, så onödigt och så många liv som gått förlorat å så många
    sörjande. 😢

    Kram ❤

    SvaraRadera
  9. Ja så fruktansvärt det som hände. Ännu viktigare att omge oss med kärlek och värme efter såna saker.
    Så roligt att du kan jobba lite igen! Ta det lugnt bara!!!
    Sommarlov för barnen är verkligen härligt (även om det är skönt när de börjar skolan till hösten igen) :)
    Tycker rosen är fantastiskt fin med regndropparna på! Kram och ha det fint!

    SvaraRadera
  10. jaa man har mycket att vara tacksam för...hoppas nu att det går bra för dej att jobba !!!...ett elände det där med fötterna !!
    Sköt om dej !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker ros! Och jag kan nästan känna doften när jag ser bilden.
    Undrar om jag här i höst ocskå ska försöka mig på några rosor.
    Så fint att du kan prova på att abeta 25%, hoppas innerligt att det fungerar. Kanske kan du få en extra pall eller liknande till dina fötter.
    Din lista var så positiv och fin och jag blev riktigt rörd. Jodå, jag är lättrörd, men ändå...
    Jga har också ätnkt på det hemska som hänt i Orlando och det skulle kunna hända var som i världen. I princip.
    Tänk om det fanns mer tolerans, öppenhet och generositet. Vi är alla människor.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Tack för din lista - denna morgon läser jag allt som är gott och fint här hos dig och gläds!
    Hoppas jobbandet går bra! Var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det händer verkligen mycket hemskt i vår värld. Då är det extra skönt att kunna konstatera att det finns mycket fint också och att lyfta fram det.'


    Kram

    SvaraRadera
  14. Vacker ros och många tänkvärda tankar. Hoppas att det går bra för dig att arbeta nu när du försöker. Kram

    SvaraRadera
  15. Fin lista :) Att rosen ej fick sol gör inget, bilden vart helt otroligt bra! Dessutom visar du upp solen på ett strålande humör :) En fortsatt trevlig vecka nu, och vila dig i form :)

    SvaraRadera
  16. Det är verkligen fruktansvärt att detta hände, hur onda kan människor bli egentligen?!
    Lycka till med behandlingarna och krya på dig <3

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!