tisdag 10 maj 2016

En promenad genom koloniområdet

Idag ska ni, precis som överskriften säger, få följa med på en promenad genom vårat fina koloniområde.
Jag tänkte visa er några av alla söta hus som ligger här.










Som ni ser är det stor skillnad på husen och hur mycket tid, pengar och ork alla har.
Och det är precis det som gör området så charmigt. 
Om några år kommer det byggas bostäder intill området. Och det tycker vi alla är jätte tråkigt. Men men....

Ryggen var det inget fel på utan det är senan under foten som är överansträngd.
Men rensa ogräs gör man ju inte med fötterna! ;)
Så här kommer jag att tillbringa denna soliga och varma vårdag.
 Grusgången är rensad och nu skall jag strax ge mig på allt ogräs här utanför häcken. 

Och om jag blir trött lägger jag mig i min sköna hängmatta.

Ser ni att det saknas en massa tofsar. 
Så går det när barnen leker vilt i den.
Men dom har jag sparat och skall sy dit någon gång när jag inte har något bättre för mig! ;)

Glöm inte att gissa på när första liljan blommar ni som vill vara med.
Länk har ni högst upp under min header.
Där finns även alla andras gissningar. 

Kram på er alla och ha en fantastiskt fin dag!
Susanne 

28 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag är såååå lycklig att vi lyckades få köpa en stuga där! :)

      Radera
  2. Ser mer ut som ett stugområde än koloni. Husen ser så stora ut. Jag är van att det mest är nåt pyttelitet krypin bland kolonilotter. Jättefint område. Mysigt att promenera omkring där.
    Fnissar lite åt förra inlägget och att lillmannen inte är bloggtränad ;)
    Stor varm kram till dig, goding.
    Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tänker på kolonilotter. Här har alla kolonistugor.
      Och dom känns som sommarstugor. Dock inte med alla bekvämligheter... ;)
      Men det finns regler för hur stora dom får vara. Hoppas allt går bra med planering inför studenten. Jätte fin bild ni valde! :)
      Kram ❤

      Radera
  3. Svar
    1. Och så himla fin DU är på din nya lilla bild! :)

      Radera
  4. Vilket härligt koloniområde men nog är det synd att det sak byggas intill. Men vissa saker kan man inte påverka...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bostäder behövs ju i den här stan.
      Men varför just där! :(

      Radera
  5. <3 Hur har det gått för stugan med tomten som var så ful??? Nersåga träd.... Och inga blommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sist jag gick förbi var det lite bommar i rabatterna! :)
      Men det var ju förra året. Ska kolla nästa gång jag åker ut!
      Kram ❤

      Radera

  6. Det ser så himla fint ut med dessa stugor, rena paradiset...

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen en lyx att äga en av dessa stugor!
      Kram ❤

      Radera
  7. Vad bra att ryggen inte krånglar trodde nästan det åxå, har ju själv haft diskbråck och jag kände inte riktigt igen det.Däremot trodde jag mer på ditt bäckenben, tur att det var senan då. Nu kan du glatt rensa och njuta i kolonin. Ett jättefint område ni har skulle vara kul att få vandra där någon gång, eftersom jag själv har koloni.
    Ha det nu så gott och njut dagen du har
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju haft problem med vaden vid tidigare diskbråck. Men inte under foten.
      Men trodde kanske ändå...
      Dock är jag fortfarande lite svag i foten efter mitt förra diskbråck.
      Du får helt enkelt höra av dig nästa gång ni kommer ner så får jag visa dig runt! :)
      Kram ❤

      Radera
  8. Vilken liten gullunge i ditt förra inlägg, ett leende behöves inte hag var hur söt som helst ändå.
    Så fint område, det ser ju mer ut som riktiga sommarstugor än kolonilotter.
    Fint har ni, så mysigt!
    Njut på nu,-)
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ända som egentligen skiljer våra stugor från "riktiga" är storleken och att vi inte har avlopp för toalett.
      Men det finns ju andra lösningar...som tur är! ;)
      Kram ❤

      Radera
  9. Så gulliga stugor på kolonilotterna! Tack för promenaden.
    Det krävs en hel del arbete, men du får mycket igen.
    Underbara dagar nu, det gäller att njuta på.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns skönt att ha fått en del gjort idag.
      Och även att säga stopp och lägga mig i hängmattan en stund! ;)
      Kram ❤

      Radera
  10. Tack för rundvandringen, det så mysigt ut. Om vi inte bodde i hus med egen stor trädgård skulle jag absolut ha en sommar eller kolonistuga. Ditt område ser väldigt trevligt ut. Ja ha då har du rensat klart nu och du är solbränd och fin efter en heldag ute kan jag tro =) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...
      Det blev "bara" högra sidan av häcken.
      Sen la jag mig i hängmattan. Och lyckades somna! :)
      Riktigt skönt var det.
      Men visst han jag bättra på solbrännan ytterligare. Får fortsätta på torsdag om vädret är bra.
      Kram :)

      Radera
  11. Tack för den rundturen i ditt fina koloniområde. Vilka stora hus och tomtar. Det är stor skillnad mellan t ex Tanto, Albano och ditt område måste jag säga. Ditt är det absolut största jag sett med stora hus/stugor som är förvånansvärt välvårdade allihopa om du frågar mig.

    Njut av den iofs ofrivilliga ledigheten, men du kunde inte ha tajmat den bättre med tanke på det härliga vädret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog. För visst är som stora. Både stugor och tomter.

      Man kan nästan tro att jag har "väderfötter" som kände att värmen var på väg! ;)
      Men nu när det ska bli mer normala temperaturer känns det kallt.
      Kram :)

      Radera
  12. Jätteroligt att få gå med här. Och jag tänker som BP att det är stora hus och tomter särskilt man jämför med alla koloniområden på Söder som jag sett.
    Vilka personliga och gulliga hus och det märks att allt är så välskött.
    Skönt att det inte var ryggen som var besvärande utan foten, men illa det också.
    Bra att du varvar rörelse med att vila dig i form.
    Du har mycket "friskvård" framför dig.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara sett andra områden på avstånd.
      Men det är säkert så att vi har större hus och tomter.
      Vi som huserar där brukar kalla det för våra sommarstugor. För det känns som det! :)

      Jag kände att det var dags att komma ut och testa fötterna nu när jag tejpat dom.
      Men det är två övningar som jag måste göra tre ggr/dag i minst 8 veckor.
      Sen har jag bokat tid för stötvågsbehandling vilket låter jätte läskigt.
      Men det ska vara jätte bra har jag hört.
      Varm kram ❤

      Radera
  13. Glömde! Jättevackra bilder!
    Kram!

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!