söndag 21 februari 2016

Skyltsöndag #41

Den här skylten gillas inte av mig och mina arbetskamrater eftersom vi börjar kl 07.00 på lördagar och måste promenera upp för den lååånga rulltrappan. Vardagsmotion i all ära. Men inte med ett ont knä. 
Återkommer med en händelse som väckte Ove i mig när jag skall redovisa Bosses uppgift senare i veckan.
Ett försök till att få åka moppe på gång och cykelvägen kanske!
Avslutar med skyltning av ett av mina favoritviner.
"Kryddig, aningen utvecklad smak med inslag av fat, torkade körsbär, kanel, russin och choklad."
Det får ☆☆☆☆ + av mig.
Det var allt jag hade idag.
Vill ni se fler skyltar går ni självklart in hos Bp.

Ikväll blir det fiskgryta. Till det blir det vitt istället.
Men eftersom jag bara recenserar röda viner så får det inte vara med. Så det så! :)

Stor kram till er allihopa!
Susanne



19 kommentarer:

  1. Bra skyltat! Dock förstår jag ditt morr åt den första skylten. Vardagsmotionen ska man ju kunna välja själv. Det var en lång väg upp för fot. Nä, klaga ni.
    Tackar för vintipset i den sista bilden. Gillar italienskt.
    SöndagsSkyltKram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns ju iofs hiss.
      Men den är alltid högst upp når jag kommer och jag hinner/orkar inte vänta på den.
      Kram :)

      Radera
  2. Alla sätt är bra för att ta sig fram Vinet är kanongott, det finns alltid hemma hos oss.Vi ska också ha fisk idag. Willys har börjat ta hem färsk fisk det gillar jag trött på allt fryst.Här blir det nog nåt rött till den
    Ha en bra söndagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färsk fisk här också ikväll från "min" butik! :)
      Så mycket godare än fryst.
      Kram vännen

      Radera

  3. Att börja kliva upp alla dessa trappor på morgonen skulle få vem som helst att vilja vända, finns det ingen annan uppgång utan trappor?

    Ove har härjat inne i mig också idag..... Väntar med att få släppa ut honom, he he...... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns hiss... som jag inte orkar vänta på eftersom den alltid är högst upp självklart eftersom någon annan åkt upp innan. Kan ju ta den andra uppgången och promenera ner. Så får det bli framöver ett tag tills benet och knät är bättre.
      Kram ❤

      Radera
  4. NÄ-BLÄ den skylten skulle jag verkligen också morra åt en tidig jobbmorgon. Hoppas det finns en hiss att rädda sig in i!!
    Tack för vintipset, sådana är alltid välkomna. Fiskgryta låter väldigt gott, smaklig måltid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maten blev riktigt god! :)
      Men hissen står alltid på fel våningsplan och jag har bråttom till jobbet :(
      Kram

      Radera
  5. Alltså att rulltrappan öppnar såpass sent under helgerna är ju sjukt. Jag menar det finns ju massvis med nattarbetare också som ofta går av sitt skift runt klockan 7. Kolla om det finns en hiss i stället. De brukar ju funka, då slipper du den ofrivilliga motionen.

    Tvåan är ett tappert försök att låta mopeder nyttja cykelbanan. De flesta gör det ju ändå.

    Å varför recenserar du bara rödviner? Jag tål inte rödvin, så jag skulle bli jätteglad över några tips på vita vinare.

    Hoppas fiskgrytan smakade riktigt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte så förtjust i vita viner.
      Häller ju nästan alltid i fruktsoda.
      Och det blir liksom ingen rättvis recension då! ;)
      Men nästa gång jag smakar ett som jag INTE behöver hälla fruktsoda i så LOVAR jag att tipsa dig! ❤

      Radera
  6. Så gott med fiskgryta! Fisk är alltid ett säkert kor och med gitt vin blir det inte sämre ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Huu bilden i förra inlägget klarar jag inte av att titta på, då drömmer jag mardrömmar... Kollar hellre skyltarna :) Skulle inte vilja gå den där långa rulltrappan, känns så konstigt att gå i just rulltrappor, man bara väntar på att de ska hoppa igång. Och med ont knä är det inte bra med trappor.
    Det där vinet har verkligen blivit populärt, men är inget för mig. Jag gillar inte den torkade russintonen. Dricker gärna franska strama viner eller lätta fruktiga viner.
    Ja ska bli så mysigt med en liten bebis <3 Kram och ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häromdan stannade den på vägen ner. Då var det inte långt ifrån att jag rasade kan jag säga...

      Kom på att jag ju köpte det här vinet i våras.
      Det är precis min typ av vin eftersom jag älskar söta röda viner. En bra Amarone kopia tycker jag :)
      Kram

      Radera
  8. Nä va trist att gå uppför en sån lång rulltrappa! Förstår att det är irriterande! Mums med rödviner, så tack för tipset! Jag har faktiskt hittat ett gott vitt vin med druvan Sauvignon blanc som heter Stoneleigh (New Zealand), så blommigt och gott...säger jag som inte gillar vita viner så mycket! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag prova det jag också! :)
      Tack.
      Ha en jätte fin ny vecka!
      Kram

      Radera
  9. Tack för vintipset! Det har jag tittat på flera gånger så det ska jag definitivt prova nu när det fått goda recensioner :)

    SvaraRadera
  10. Gött vin och fiskgryta, det är grejer det! =) Hoppas du haft en riktigt fin helg! Kram

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!