söndag 15 november 2015

Skyltsöndag!

Söndag och en riktigt vacker sådan imorse!


Inget inlägg igår då det inte fanns något som var värt att skriva.
Vi alla tänkte på samma hemska händelse!
❤❤❤

Men idag måste vi försöka lyfta fram glädjen i livet även om man för det aldrig glömmer.

Jag kämpar vidare med att undvika produkter med tillsatt socker.
Men ibland är det väldigt svårt.
Tacos igår t.e.x.
Kryddmixen innehöll naturligtvis socker.
Men det var så himla lite jag fick i mig så det fick jag stå ut med....
Däremot har jag fortfarande inte, efter fyra dagar, stoppat i mig några sötsaker alls.
Trots att det stod en STOR skål med godis hemma igår och jag även köpt hem lussekatter.

Kvällen avslutades med en fantastisk fotbollsmatch mellan Sverige - Danmark.
Och grabbarna lyckades äntligen visa att dom kunde slå Danmark!

Här var ju förhoppningen naturligtvis att detta resultat skulle stå sig.
Men ack så blev det inte.
Danmark lyckades göra ett mål och det slutade 2-1.
Nu håller vi tummarna på Tisdag.

Här en vacker skylt i skymningen på stranden Haad Yao på Koh phangan dit vi ska igen i slutet av December.
Och jag kommer garanterat besöka detta ställe flera ggr. Vi får väl se om samma priser gäller fortfarande!

Och det är även förbjudet att bada i Sahara... hahaha...

Sen måste jag bara avsluta med denna skylt som står vid våran vändplan hemma som en hyllning till skyltsöndag och härliga BP som förvaltar den! 

Hoppas ni får en fin kväll.

Kram 
Susanne 


13 kommentarer:

  1. Ja, idag vågar man andas igen, men det är bara för
    hemskt det som hänt.
    Mot sol och värme i december!
    Unna dig flera stunder med massage då!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Finaste meningen jag läst av dig: "Men idag måste vi försöka lyfta fram glädjen i livet även om man för det aldrig glömmer." Så sant.

    SvaraRadera
  3. Jag var helt ovetande om vad som hände i Paris i fredagskväll ända till på lördag fm. Var med ett gäng tjejer, som käkade och drack gott och flabbade som aldrig förr. Sen vaknar man upp till det hemska. Det är hemskt. Vart är vår värld på väg?
    Fotbollen var ju glädjande i alla fall. Nu håller vi tummar för returmötet också.
    Härlig resa ni har att se fram emot. Inte nåt avundsjuk...hehe :P
    Kram till dig, finaste <3
    Petra

    SvaraRadera
  4. Ja, en annorlunda helg går mot sitt slut...världen är galen!
    Så skönt att ha Thailand att se fram emot och skön massage!!! Så kul att BP har en egen skylt hemma hos dej!
    PS. Ja, visste ju att Madonna inte skulle göra så många av sina gamla låtar, så jag hade förberett mej med att lyssna igenom de låtar hon skulle göra igår på min promenad innan vi åkte in, men de gamla låtarna är ju fortfarande bäst! DS. Kram!!! ♥

    SvaraRadera

  5. Sista skylten var bara pricken över i:et.... :-)

    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Fortfarande otroligt imponerad :) att du klarar dig utan att äta socker , som sagt jag är glad att jag ens slutat trycka o mig rent socker som sagt ca 1 pkt pärlsocker i veckan gick det här tidigare ;)
    Nu är det bara godis choklad bullar och kakor kvar haha ..
    Vad härligt stt komma ner till värmen !! Få bli omhändertagen o ompysslad !!mysigt !!
    Så unna dig massage varje dag det hade jag gjort om dom var duktiga :)
    Härliga skyltar och söt BP skylt :) då lär du bli påmind om skyltar varje ggr du ser den ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sant, vi får inte glömma glädjen.
    Skylten SWE 2-0 DEN, jag vet inte om du såg det jag såg? Det blev ju SWEDEN!
    Och sista skylten var kul!
    Härligt komma till Thailand. Jag har varit där en gång, skulle vilja igen, underbart.
    Duktigt med sockeravstående "det vita giftet" ;) Min yngsta dotter la av med detta tidigt i somras.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Om vi ger upp glädje, kärlet och fred kan vi lika gärna köpa en kista - NU alltså. Bra att du fokuserar på det positiva och roliga. Det gjorde jag också...

    Som sagt sockret har jag ju redan kommenterat, men är impad över att du klarat dig. Jag är ju så tråkig att jag inte äter tacos med tillbehör heller;-)

    Åsså till skyltarna som jag älskar - som vanligt hos dig alltså, speciellt den sista alltså. Förstår inte varför folk vill att jag framträder - BP har jag sååååååå många meningar, eller hur!!!?

    Såg matchen såklart och gillade 2-0. Att det sedan blev 2-1 kan ju bli ödesdigert på tisdag, men hoppas inte det om Sverige orkar i 90 och inte bara i 50 minuter...

    Ratatouille är ju en fransk grönsaksblandning, så där är jag himla nyfiken hur den massagen kommer att bli. Snart ska du ju vara där för att testa så....

    Å fiske-förbjudet-skylten med dina kommentar ick mig att gapskratta.

    1 000 tack för skyltningen och länken. Älskar dina Skyltsöndgar:-))))))

    SvaraRadera
  9. Nu förstår jag varför det var så mycket folk överallt i Stockholm i helgen, och varför det var fullt på tåg osv.......fotbollsmatchen får man ju inte glömma. Madonna var ju också där plus Alcazar showen....vackert väder, hihi....var har du varit ??...Blåst och lite regn var det i Stockholm när vi var där i alla fall, haha...nu är jag iaf hemkommen dock lite seg ;))....
    HA EN FIN START PÅ NYA VECKAN !
    Kramis<3

    SvaraRadera
  10. Så härligt med värme och med massage i vinter. Själv skall jag på massage nu på onsdag, men i Sverige. Sedan det blev så här ruggigt väder har jag gått och spänt mig och frusit varenda dag, så musklerna behöver litet hjälp att mjukas upp. Dessutom är det så lyxigt med en timmes egotid.

    Jag skall också haka på Helenas sockerutmaning, skall klicka in där och läsa mer om utmaningen. Jag har läst att socker är så extremt cancerframkallande, så trots att jag inte är så mycket för socker, skall jag bli ännu mer restriktiv. Och inte minst med tanke på våra barn. Goda vanor, och dåliga, för man ju över.

    Lycka till med utmaningen! Strongt att kunna låta bli godis när det finns hemma.

    SvaraRadera
  11. Haha! Du hittade också en BP-skylt, ja :-) Fast jag fattar inte varför man inte får fiska där? Det lär ju knappast påverka fiskbeståndet... :-D

    Åhh! Koh Phangan - vad härligt! Avis... Vi var där 1991, så jag antar att det kanske ser lite annorlunda ut idag... :-)

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!