torsdag 23 juli 2015

Nu är jag less.....

Inte bara på vädret. 
Utan mest på den här förkylningen som vägrar gå över. Har inte gjort ett smack sen vi kom hem från Göteborg i måndags. 
Har lyckats smitta stora sonen också så nu hostar vi ikapp och äter Alvedon som godis för att orka med dagarna! 
Min frukost imorse bestod av en redbull, en Ipren och två Alvedon.
Eftersom jag inte lärt mig dricka kaffe. Det är ju super äckligt! ; ) så blir det en redbull istället när jag måste bli pigg.
Och idag kände jag för att baka bullar och då behövdes det för att orka med.
Och så blev det en sats med kolakakor också när jag ändå var i farten!
Men sen fick det vara bra för idag.



Jaha.....vad ska man göra nu då?
Regnet öser ner utanför just nu.
Såg att det ska bli bättre till kvällen och sen vet jag inte om jag har sett fel....för det står att det ska vara SOL ikväll och hela dagen här imorgon!
Haha...det tror jag när jag ser det.
Vi tänkte i alla fall packa in oss i bilen ikväll och sova i stugan i natt.
Om det nu mot bättre vetande skulle bli fint imorgon så är det så mysigt att vakna där och sitta ute i trädgården och äta frukost.


Hittade mina glas från Villeroy & boch förresten. 
Dom hade bara bytt namn.
Men vi får nog vara lite mer försiktiga med dom.
159:-/ st och vi använder dom som vardags glas.
Det låter lite galet när jag ser det i skrift.
Men till mitt försvar så kostade dom faktiskt 50:-/ st när vi köpte dom första gången på kampanj. 
Köpte även deras vågiga tallrikar då!
Sååå snygga tycker vi! :)


Men dom kommer bara fram ibland.
Tar alldeles för stor plats i diskmaskinen.

Apropå disk.
Herregud vad ofta den går nu när alla är hemma och de flesta måltider äts här.
Säkert tre ggr om dan.
Tur att vi är fyra som turas om med det.
Egentligen är det barnen som skall dela på det arbetet här hemma men nu när det är extra mycket disk så hjälper jag och maken till.

Vet ni vad???!!!

Nu skiner solen :)
Det kanske blir en fin kväll ändå!

Ha en underbar Torsdag alla ni som tittar in.

Kram Susanne



18 kommentarer:


  1. Dumma förkylningng...
    Hoppas du blir kvtt den snart och att solen kommer och omsluter oss.
    Fina glas och fin tallrik...
    Jag använder mitt lite bättre porslin varje dag. :-)

    Solen kom nu, kramen ❤

    SvaraRadera

  2. Dumma förkylningng...
    Hoppas du blir kvtt den snart och att solen kommer och omsluter oss.
    Fina glas och fin tallrik...
    Jag använder mitt lite bättre porslin varje dag. :-)

    Solen kom nu, kramen ❤

    SvaraRadera
  3. Så eländig förkylning! Vore det inte bra att gå till doktorn och bli sjukskriven ett par dagar så att du kan få igen din semester och vila upp dig sedan? Jag tror du behöver vila efter förkylningen gett sig och inte låta all semester försvinna i sjukdom. Stor krya-på-dig-kram till fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman!
      Jag gjorde faktiskt det i början av veckan.
      Tyckte själv att det kändes tråkigt att lägga en av tre veckor på att ligga sjuk.
      Nu vet jag inte om jag kommer kunna ta ut den senare i sommar. Men då har jag i alla fall en vecka kvar till en annan gång!
      Kram! ♡

      Radera
    2. Så bra! Ja, den veckan går att ta ut vid annat tillfälle... kanske till jul eller någon annan storhelg. Stor kram till dig! ♥

      Radera
  4. En sak är vi båda två totalt ledsna på - å det är vädret. Å visst skiner solen i 15 minuter max, men sedan är det ju kört igen. Å igår kväll efter klockan 20:00 sken den också - hela kvällen. Så dags då.

    Å det är inte roligt med din förkylning heller - tajmingen är ju urusel dessutom Bra att d sjukskrev dig. Är ju dumt att skänka bort semester när man är sjuk.

    Att du trots detta orkade baka inte illa. Är väldigt impad måste jag säga!

    Så du tycker att kaffe är äckligt! Har en kollega som tycker som du. Hon dricker inte thé heller. Själv skulle jag inte kunna överleva utan min Nespresso. Å med en engelsk man dricker jag då och då även thé. Å roligt i sammanhanget är att jag aldrig druckit Red Bull.

    Faktiskt riktigt kul att vi alla är så annorlunda. Nu håller vi tummarna att vi faktiskt få se en blå himmel imorgon - gärna hela dagen. Å du - krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Glömde ju säga - ÄLSKAR tallrikarna!

    SvaraRadera
  6. Hihi, jag tänker ta mej en red bull jag med snart...köpte idag när vi handlade mat för helgen ;))...känner mej lite trött varje dag på eftermiddagen...få se om jag blir lite piggare sen....annars kanske jag tar mej ett glas vitt, hihi....då piggnar man kanske till ;)....tycker du är duktig på att fixa fast du är förkyld att baka bullar och kakor får tummen upp av mej ;))....hit är regnet på väg i morgon....är så jädrans less på detta väder !!!
    Ha en fin helg nu och sköt om dej <3
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Så himla skönt att man får tycka olika ;) är det något jag tycker smakar äckligt så är det just Redbull :) och då är det ju så himla bra att det finns gott kaffe ;)
    Hoppa ni mår bättre - bullarna och kakorna borde ju ha varit bästa medicinen ;)
    Snygga glas! Vad gör det vad de kostade? :)
    Sv: Den där "duktig"-titeln har många gått under för att leva upp till. Ett ord jag undviker. Bra att ni förstod och att ni sa ifrån!
    Det är väldigt viktigt vad/hur man säger!

    SvaraRadera
  8. Sååå gott det luktar hihi Nybakade Bullar ♡

    /Kryiskramar med lite ☼ till dig!

    SvaraRadera
  9. Fy så kiligt det är, det här sabla vädret. Njuta av frukost eller en nattmacka i det fria stugan blir det ingenting med. T o m minste sa häromdagen att det här sommarlovet är det sämsta och det bästa. Bästa för att vi ska utomlands och sämsta för att vädret är som det är. Men mest är det det sämsta.
    Hur envisa kan förkylningar vara undrar man. Man blir aldrig riktigt av med dom. Det är till och från hela tiden. Så..nu har jag gnällt av mig lite också ;)
    Men det såg ju så gott ut med nybakta bullar...mums. Blev riktigt sugen på det nu.
    Krya-på-dig-kramar kommer här och en önskan att både du och jag får sol och lite varmare så vi inte blir galna ..hihi ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Ja fy katten för vädret som man aldrig vet från en dg till en annan hur det ska bli...och förkylda känns lite som alla är...såååååå tråkigt.
    Vi skulle också sova i stugan men hamnade i soffan i stan.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  11. För din skull hoppas jag verkligen att ni får en fin morgon på kolonin. Det är ovärderligt att få de dagarna att minnas i vinter.
    Snygga glas och tallriken var häftig
    Ha det nu så gott du kan och njut i morgon
    Kram Meta

    SvaraRadera
  12. Nä din stackare så tråkigt att starta semestern med förkylning och att det ska smitta vidare... Nä fy för det! Starkt att orka baka bullar iaf...

    Idag har vi varit på utflykt t en fårfarm, verkligen uppskattat av alla i familjen, vi har ju åtta år mellan killarna så det är inte alltid lätt att hitta en gemensam utflykt...

    Krya på
    Dig och hoppas solen skiner imorgon
    Kram Sandra

    Ps, jag dricker för mkt kaffe varje dag..

    SvaraRadera
  13. Mums så gott....ett bra försök att hålla humöret uppe. Hoppas du snart känner dig bättre. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Hoppas det tar sig snart för både dig och sonen!
    Inte roligt att vara förkyld och mitt i sommaren också.

    Kolakakorna ser väldigt goda ut. Älskar såna, min mor brukar baka dem ibland.
    Bullar är aldrig fel det heller :-)

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du vaknar idag och mår bättre. Och förstås att den stora gula lyser.
    Det ser lovande ut trots att det är så tidigt på morgonen=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  16. Hoppas du mår bättre idag...inte skönt alls att vara förkyld ju :(
    Bullar e gott..ska se om jag kan få frugan att intressera sig för detta i veckan...gör jag det själv blir det mjöl överallt och så vill vi (frugan) inte ha det ;)

    Ha de bäst nu.

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!