onsdag 27 maj 2015

En underbar dag i solen!

Så här vacker var himlen när jag promenerade genom skogen till kolonin idag!

Jag är så nöjd och glad av att ha fått röja en hel dag.
Dock helt slut i kroppen. Men det ingår!  ;)

Det gäller att ta till vara på dom lediga dagarna när vädret är så fint som idag.
Tog lite bilder på huset och tomten.

Stod ett tag och tittade på hallon längan och funderade på om jag skulle orka.
Hela rabatten på säkert tio meter var helt täckt av gräs och annat som inte ska vara där.
Man såg inte ens jorden.
Det var bara att bita ihop och börja rensa...

Efter Två timmar och lika många kottkärror med ogräs var det äntligen klart!
Planterade även om några nya skott som hamnat alldeles fel! :)

Sen var det dags att få ner potatisen i jorden. 
Satte två olika sorter.
Sparris potatis och Taisiya?!
Båda helt nya för mig. 
Bara hört talas om Sparris potatis men aldrig ätit.
Det blev 18 av varje sort.
Så nu håller vi tummarna för fin skörd till hösten! 

Ikväll blir det pizza till middag. 
Det var vad jag orkade med efter idag! 
Önska er alla som tittar in hos mig en jätte fin kväll! 

Kram
Susanne 



9 kommentarer:

  1. Hej! Genom din kommentar hos Sweet Pea fann jag dej.
    Vilken fin koloni du har!
    Jag var nog i närheten för inte så länge sedan. Besökte Zetas med en väninna från Tullinge. Tror det ligger åt ditt håll?!?!
    Själv är jag svenska, men bor i Wales.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig och arbetsam dag du hade idag sååå skönt det känns när man kommer hem och sätter sig ner.Sparrispotatisen är jättegod. Lite liten i storlek kanske.Så mysigt de ser ut hos dig. Lite bättre yta kan jag tycka som har en som är som en slänt. så fy.
    Ha en välförtjänt skön kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Men åå så fint ni har det! Bra rensat hörredudu, det är väl skönt när det är gjort:) Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Du fick äntligen din härliga SolOnsdag..... Vad mycket du han idag igen. Kram <3

    SvaraRadera

  5. Men jösses som du har slitit Idag, belöningen lär inte vänta på sig. Det ser så fint ut på din lott och det syns att du lagt ner ditt hjärta där.

    Så roligt att se... :-)

    Kramisen ❤

    SvaraRadera
  6. Så fin kolonistuga du har. Och så fint runt omkring. Här har också solen tittat fram lite försiktigt bakom de svarta molnen. Hoppas att vi får lika fint väder i morgon som ni har. Kram

    SvaraRadera
  7. Fin koloni och trädgård du har. Spännande och kul at se andras kolonier...har själv en i Skåne som just nu andas lite smått kaos ( efter alla dåliga vårdagar). Hoppas snart få mer tid ute i trädgården.

    men visst är det härligt att stå där med ändan i vädret och få peta ner fingrarna i jorden

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  8. Vad fina stora träd och buskar du har på din lott, blir avundsjuk! Kram Ida

    SvaraRadera

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!