söndag 4 januari 2015

Middag med vänner och show på cirkus!


Vi som inte hade nått inbokat.... hahaha!
Fredagen blev lugn som planerat.
Men vi hade en preliminär bokad middag i går som jag i all stress glömt bort! :(
Men eftersom jag blev påmind av ett samtal redan på fredagen från våra kära vänner som skulle komma över så fick oxfilén ligga kvar i kylen och vi åt av det som fanns hemma.
Och vilken lyckad middag det blev!
Oxfilén blev perfekt tillagad. Samma med lammrostbiffen! Vi körde lite blandat kött!
Riktigt lyxigt!
Till det gjorde jag konjaksås och rotfruktsgrattäng, potatisgrattäng och en sallad!
Alla åt och åt! :)
Jag är annars väldigt självkritiskt med min egen matlagning men den här gången måste jag ge mig själv toppbetyg!! :)

Och så hade älsklingen köpt flera flaskor vin! :) ♡
Han har verkligen ansträngt sig för att hitta roliga viner i olika prisklasser för att fylla mitt vinställ!
Jag får nog önska mig ett större när jag fyller år om han fortsätter skämma bort mig! ♡♡♡
Eller dricka oftare...! Hihi.
Som avslut blev det kladdkaka till barnen och ostbricka till oss vuxna! 



Och vi hade en jätte trevlig kväll. Som vi alltid har när vi träffas!

Nu är det snart dags att bege oss in till djurgården och Cirkus!
Återkommer imorgon om hur showen var!

Ha en jätte fin söndag!
Man blir ju extra glad när solen skiner. Eller hur!

Puss o kram!
Suzy Q

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Va roligt att du vill lämna en liten kommentar!